Bouw

Wij hebben het ambitieuze plan opgevat om nieuwe lokalen te bouwen! Tussen het ontstaan van onze groep in 1941 en de aankoop van het eerste terrein verhuisden we regelmatig van locatie. Sinds 1964 beschikken we echter over een vast terrein en verzamelen we nog elke week op het scoutsterrein in de Vliet waar stap voor stap lokalen werden gebouwd, vernieuwd en onderhouden.

Om aan de huidige eisen inzake comfort, veiligheid en energiezuinigheid te voldoen zijn echter drastische maatregelen nodig. Daarom besloot vzw Michiel de Ruyter, die voor de scouts de terreinen en gebouwen beheert, om samen met de leiding, ir. architect Tim Peeters en alle belanghebbenden een masterplan op te stellen. Gedurende twee jaar werd aan dit plan geschaafd en bijgestuurd en op 14 oktober stelden we dit bouwproject voor aan het brede publiek.

Wil je meer weten over deze plannen? Hou dan zeker deze site in de gaten, volg ons op facebook via facebook.com/scoutsboekhoutebouwt of schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Nu de plannen gemaakt zijn en de bouwvergunning ingediend rest ons nog een grote stap: de financiering. Een project van dergelijke omvang kan niet door onze scoutsgroep alleen gedragen worden en daarom zijn we op zoek naar jouw steun.

Hieronder vind je alvast verschillende mogelijkheden om je steentje bij te dragen. Wij hopen alvast binnen drie jaar een plechtige opening te organiseren en ons masterplan succesvol af te ronden!

• Lotenlening: Mensen of bedrijven die willen investeren in een goede zaak (dichtbij huis) kopen een aantal loten die door onze vereniging worden uitgereikt.
  • Giften: Giften vanaf € 40,- zijn fiscaal aftrekbaar.
  • Vrijwilligerswerk en expertise: Met elk uur dat we als vrijwilliger werken, zakt de totale kostprijs van het project.
  • Sponsoring: Wil je ons als bedrijf steunen? Laat ons dan zeker iets weten!